ronlight
basket (0)

מרגישים ירידה באנרגיית הגוף? אולי אתם בדרך להיות חולים

GARMIN



שעון ה- GARMIN שלך לא רק מסייע לך להגיע להישגים ספורטיביים, לשמור על כושר ולדעת כמה קלוריות שרפת. הוא כאן גם כדי לשמור על הבריאות שלך ולעזור לך לשים לב מתי הגוף שלך עומד לחלות. איך? כל הפרטים בכתבה שהכנו לכם על חשיבות השימוש במדד ה- Body Battary.

מדד ה- Body Battery של Garmin עושה שימוש בניתוח של המדדים הפיזיולוגיים האישיים שלך, דוגמת רמת לחץ, איכות שינה ועוד, כדי לספר לך מהי רמת האנרגיה הגופנית שלך. איך זה עובד בפועל? מערכת העצבים המורכבת של גופך כוללת אזור מסוים הנקרא מערכת העצבים האוטונומית (ANS). ה- ANS, כפי שהשם מרמז, מנהלת באופן אוטומטי פונקציות גוף מסוימות, 
דוגמת עיכול, קצב לב ונשימה. ה- ANS הוא המקום בו נשלטת רמת המתח הגופני והנפשי ובו הגוף מתאושש דרך מערכות משנה, הסימפתטיות והפרסימפתטיות. מערכת העצבים הסימפתטית היא המקור לתגובה האינסטנקטיבית שלנו למתח. מערכת העצבים הפאראסימפתטית, לעומת זאת, מפעילה את תפקודי "המנוחה והעיכול" שלנו. 

תקשיבו ללב

פעימות הלב שלנו מוסדרות על ידי ה- ANS שלנו, וקובעות הן את הדופק והן את השתנות הדופק  HRV - הוא הווריאציה של מרווחי זמן בין פעימות לב. ההבדל הוא באלפיות השנייה, כך שאנו בדרך כלל לא שמים לב לשינויים ב- HRV כמו שאנו שמים לב לדופק (פעימות בדקה).

המשמעות היא שניתוח פעימות הלב בזמן אמת יכול חושף בפנינו את האופן שבו הגוף שלנו מגיב למתח וללחצים. כאשר אנו נהייה בלחץ- הדופק עולה ושונות הדופק יורדת. אנו בדרך כלל נבחין רק בנושא הדופק, אבל דווקא שונות הדופק היא זו שמספרת לנו על מצבנו יותר. מתח, כמו פעילות גופנית, מעלה את הדופק ומוריד את HRV. כשאנו רגועים קצב הלב יורד בזמן שה HRV עולה. חשבו על זה ככה: ליבכם הוא מנוע מכוון היטב. הוא עושה שינוים בקצב רק כאשר הוא באמת זקוק לכך. HRV נמוך מעיד על לחץ, כלומר המערכת הסימפתטית מנהלת את ההצגה. HRV גבוה מצביע על מנוחה, כלומר המערכת הפאראסימפתטית שולטת. כאשר הכל באיזון, ה- Boddy Battery שלנו תציג מחזור קבוע של פריקה וטעינה לאורך זמן. כאשר אנו במצוקה גופנית, במתח נפשי או מפתחים מחלה- הפריקה תהייה מהירה יותר והטעינה איטית יותר. אם נשים לכך לב- נוכל לזהות ולטפל במצבנו בהתאם.  

מה קורה לנו כשאנו חולים?

מחלה מביאה לתגובה חיסונית, המונעת ברובה על ידי הורמונים. הורמונים אלה אומרים לגוף להתחיל לייצר יותר תאי דם לבנים, למשל, והם גם מפעילים את ה- ANS להגביר פעילות. זה מה שמניע את דופק הלב, הזעה וכו', כאשר הגוף שלנו מתמודד עם מחלה, מבחינה פיזיולוגית, הגוף מרגיש מתח ועצבים וה- HRV בדרך כלל מתחיל לרדת לאט. יחד עם זאת - בשלב ראשון יהיה קשה לומר אם Boddy Battery חלשה היא תוצאה של מחלה או משהו אחר. 

שרק נהייה בריאים

תוכנית אימונים קבועה ושמירה על אורח חיים מאוזן, בשילוב עם אכילה טובה ושינה טובה, יעזרו לנו לשמור על הגוף שלנו חזק ומוכן לאתגרים, ביניהם גם חולי.  שימוש במדד ה- Boddy Battery יסייע לנו להיות מודעים לתמונת המצב הכללית של הגוף שלנו ולקבל החלטות טובות יותר, שישמרו על בריאותנו. 

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר