ronlight
basket (0)

חשיבות פעילות גופנית: כל הסיבות שירימו אתכם מהספה

פעילות גופנית חשובה מאוד לבריאות שלנו, בין אם נרצה או בין אם לא. נכון, קשה להתמיד בספורט ולא תמיד נמצא את הפעילות שתתאים לנו ושתגרום לנו לרצות לקום מהספה, אבל חשוב לדעת שעיסוק בפעילות גופנית באופן קבוע יכול לעזור מאוד להפחית סיכונים רבים להתפתחות מחלות שונות, לתרום לבריאות הנפשית ואפילו יכול לעזור ליצור קשרים חברתיים עם אנשים חדשים. לכן, חשוב מאוד לשלב פעילות גופנית בשגרת החיים היום-יומית שלנו כדי לחיות חיים מלאים, מספקים ובריאים. במאמר זה נרחיב על היתרונות שיש לביצוע פעילות גופנית באופן יום-יומי, הן בפן הפיזי והן באספקטים אחרים בחיים שלנו. בואו נתחיל.

 

למה פעילות גופנית כל כך חשובה לנו?

ביצוע פעילות גופנית מגוונת, לא משנה איזה סוג של פעילות ובאיזה עצימות, משפיע על מערכות רבות בגוף שלנו בו זמנית ומוביל לשינויים חיוביים וחיוניים רבים. שינויים אלו תורמים ליכולת של הגוף שלנו לתמוך בנו לאורך זמן ולביצוע פעולות יום-יומיות ושגרתיות כמו הליכה ואפילו הרמת מצרכים בידנו. פעילות גופנית יכולה להיות הליכה מהירה או איטית למשך שלושים דקות ויותר, שיעורים וחוגים כמו פילאטיס, זומבה ואפילו ריקוד. גם טיפוס ואגרוף הם ספורט נהדר למי שמחפש סוגי ספורט מאתגרים יותר. כל עוד הפעילות הגופנית כוללת עבודה של הגוף במשך זמן מסוים ומאמץ של לפחות חלק משרירי הגוף – אתם עושים פעילות גופנית. אגב, גם ניקיון של חלונות, שטיפה של רצפה ופעולות יום-יומיות אחרות שבהן הגוף שלנו נמצא בתזוזה נחשבות לפעילות גופנית. אז איך בדיוק פעילות גופנית מועילה לגופנו ולבריאותנו? שימו לב.

חיזוק המערכת החיסונית

ביצוע פעילות גופנית באופן קבוע גורם להגברת זרימת הדם בגוף, ופעולה זו מאפשרת ליותר תאים בדם לנוע בצורה מעגלית בגוף ולאיברים שלנו לספוג ערכים תזונתיים חשובים ביעילות – ובכך בעצם תורמת לשיפור המערכת החיסונית. כמו כן פעילות גופנית יכולה להפחית דלקות שונות, שנוצרות בגוף ויכולות להחליש את המערכת החיסונית, באמצעות שחרור של כל מיני רעלנים מגופנו בזיעה.

הורדת לחץ דם

פעילות ספורטיבית יום-יומית או שבועית תורמת מאוד לחיזוק שריר הלב, מלבד חיזוק שרירי הגוף האחרים. לכן ביצוע פעילות גופנית תורמת לפעילות תקינה וטובה של הלב ושל מערכת כלי הדם שלנו, מרגילה אותו לעבוד בצורה יעילה יותר ותורמת להפחתה של הלחץ על כלי הדם והלב. בזמן פעילות גופנית הלב שלנו מזרים הרבה יותר דם לאיברים ולשרירים המתאמצים וכך הלב מתרגל לקצב עבודה שונה. פעילות ספורטיבית יכולה לעזור לנו מאוד גם בשחרור של לחצים נפשיים ומתחים שונים אשר גורמים לרוב ללחץ דם גבוה באמצעות שחרור של הורמונים כגון אנדורפינים שגורמים לנו להרגיש טוב יותר.

שמירה על רמות כולסטרול תקינות

בטח שמעתם המון על כולסטרול ובעיקר על כך שיש שני סוגים של כולסטרול: הכולסטרול הטוב (HDL) והכולסטרול הרע (LDL). ביצוע פעילות גופנית באופן רציף יכולה לעזור לנו להגביר את הייצור של הכולסטרול הטוב. נוסף לכך, הימצאות של כולסטרול מסוג HDL בדם שלנו יכולה לעזור לנו להפחית את כמות הכולסטרול הרע. כמו כן פעילות גופנית משפרת את הרגישות של הגוף שלנו לאינסולין, דבר שתורם גם הוא להפחתת רמות הכולסטרול הרע בדם.

ירידה במשקל

ביצוע כל פעילות גופנית בכל רמת עצימות מחייבת אותנו לעבוד ולהתאמץ. את המאמץ הזה אנחנו יכולים לתרגם לשריפת שומנים, שהיא שווה לירידה במשקל. נוסף לכך כדי למקסם את האימון ואת שריפת השומנים בו, כדאי להתאים תפריט תזונה מתאים שיעזור לגוף לצרוך אנרגיה טובה לצורך הפעילות הגופנית. לרוב, לסוגי אימון שונים יתאימו תפריטים אחרים, לדוגמה מה לאכול לפני הריצה שונה ממה צריך לאכול לפני אימון משקולות. ככל שהפעילות שנבצע תהיה עצימה יותר, כמו ריצה לדוגמה, וככל שנשקיע באימון, לדוגמה נקפיד על חימום לפני הריצה ומתיחות אחריו, כך נשרוף יותר קלוריות ונרד יותר במשקל.

חילוף חומרים

חילוף החומרים שלנו הוא הקצב שבו הגוף שלנו שורף אנרגיה. כאשר אנו עוסקים בפעילות גופנית באופן קבוע, קצב חילוף החומרים שלנו עולה מאחר וגופנו דורש יותר אנרגיה וכוח לביצוע סוגי ספורט שונים. כאשר קצב חילוף החומרים שלנו מתגבר אנו גם נרד במשקל.

מסייע בשגרה

אם נכניס את הספורט לחיינו ונקפיד להתעמל, לצורך הדוגמה שלוש פעמים בשבוע, נוכל לייצר שגרה – מה שגם יעזור לנו להתמיד. כאשר אנו עובדים בעבודה שדורשת ישיבה ממושכת, שרירי הגוף שלנו עלולים להיחלש ולהתנוון, ואם נכניס לשגרה זו שלושה אימוני ספורט שונים לפי העדפותינו נצליח לשמור על גופנו חזק ויציב.

 

מעבר לפן הפיזי, אילו יתרונות נוספים יש לפעילות גופנית?

פורקן מתח

מתח שנוצר בגוף שלנו בגלל נסיבות שונות בחיים או בגלל השגרה שלנו, נאגר הרבה פעמים וגורם לנו להיראות עצורים או כבויים וגם להרגיש ככה. פעילות גופנית יכולה לעזור לנו למקד את החשיבה שלנו בנושאים אחרים ולשחרר בצורה זו את המתח שנאגר בגוף וגם בראש.

שיפור מצב הרוח והמוטיבציה

פעילות גופנית גורמת לשחרור של הורמונים שונים האחראים על הפחתת הלחץ שלנו ועל מצב הרוח הטוב שלנו. אנדורפינים הם הורמונים אשר משוחררים בזמן פעילות גופנית ולאחריה והם גורמים להפחתת כאבים ולשיפור המצב רוח.

ערנות

פעילות גופנית המשולבת בצורה קבועה בשגרה השבועית שלנו, יכולה לתרום המון לאיכות השינה שלנו ובכך תעזור לנו גם להיות הרבה יותר ערניים, רעננים וממוקדים במהלך היום שלנו.

חוסן נפשי

פעילות גופנית תורמת המון לפיתוח חוסן נפשי, מאחר וספורט דורש מאמץ קבוע והתמדה. נוכל להיות עקביים בספורט ולהמשיך להתמיד בו רק אם נחליט שאנו רוצים בכך באמת ולפעמים נצטרך גם להכריח את עצמנו לעשות זאת, בלי רצון. דבר זה ילמד אותנו שאנו מסוגלים לעשות מה שנרצה עם קצת עבודה קשה.

שיפור ביכולות הקוגניטיביות

התעמלות קבועה גורמת להזרמת דם גבוהה יותר לכל האיברים והשרירים בגוף וגם למוח שלנו. לכן פעילות ספורטיבית מגבירה את גדילתם של נוירונים חדשים ומשפרת את הזיכרון שלנו ואת היכולת שלנו להתרכז.

 

האם אפשר להתמכר לפעילות גופנית?

כן, אפשר להתמכר לפעילות גופנית. ספורט הוא פעולה המפעילה אצלנו במוח את מנגנון "עשיית פעולה לשם קבלת התגמול", מאחר ואנחנו באמת מקבלים הרבה יתרונות מעשיית פעילות גופנית באופן קבוע וסדיר. צמידי כושר ושעוני ספורט כמו סדרת Forerunner, יכולים לעזור לנו לשים לב למדדים שלנו ולראות אם באמת נוצרת התמכרות לספורט. כשההתעמלות באה על חשבון פעילויות חשובות נוספות ביום יום שלנו היא הופכת להתמכרות לא בריאה, לכן גם בספורט, כמו בכל דבר בחיים, חשוב לשמור על איזון.

לסיכום

פעילות גופנית, ככל שהיא דורשת מאיתנו כוחות, אנרגיה וזמן (שלא תמיד יש לנו ) , כך היא גם מתגמלת אותנו ותורמת לנו לחיים בריאים ושלווים יותר. כדאי מאוד לשלב ספורט בשגרת החיים שלכם, נראה שרק תרוויחו מזה.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר