ronlight
basket (0)

מרתון תל אביב 2024 – כל מה שצריך לדעת

 

מרתון תל אביב

 

אחד מאירועי הספורט הגדולים והפופולריים שלנו כאן בישראל, הוא לא אחר מאשר מרתון תל אביב. האירוע הייחודי הזה מקבץ אליו מדי שנה את טובי הרצים והספורטאים שמגיעים להתחרות במקצים השונים ומשנה לשנה היוקרה והפופולריות רק הולכת וגוברת. אם גם אתם חובבי ספורט, מרתוניסטים או אנשי ברזל, מרתון תל אביב הוא אירוע שממש לא כדאי לכם לפספס. מתי התקיים מרתון תל אביב הראשון? מתי יתקיים מרתון תל אביב 2024 והאם הוא אירוע שמתאים לכולם? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם. הכינו את נעלי הריצה, אנחנו מתחילים.

 

מהו בכלל מרתון?

מרתון הוא ריצה ארוכה למרחק של 42.195 מטרים, ומקור השם הוא מהמיתולוגיה היוונית ומהאגדה על אודות שליח אתונאי שרץ כל הדרך מהעיר אתונה לעיר מרתון. על פי הערכות הדרך שעשה הייתה קצרה מהאורך של ריצות המרתון של ימינו. המרחק שאנו מכירים היום נקבע בשנת 1908 באולימפיאדת לונדון, ורק בשנת 1921 התאחדות האתלטיקה הבין-לאומית קבעה שזהו המרחק הקבוע שיהיה במרתונים מאותו הרגע. היום תחרויות המרתון נערכות בהיקפים גדולים בכל העולם מדי שנה. בין האירועים החשובים אפשר למצוא את מרתון טוקיו, מרתון ניו יורק, מרתון ברלין ומרתון פריז. חלק מהתחרויות נושאות פרסים של עד חצי מיליון דולר.

 

מתי התקיים מרתון תל אביב הראשון?

מרתון תל אביב התקיים לראשונה בשנת 1981 והתחרות התקיימה מאז כסדרה במשך 14 שנים עד 1994.

 

קצת נתונים על המרתונים לאורך השנים

ב-14 השנים הראשונות, התקיים המרתון בדרך כלל בחודש מרץ ורק בשנת 1991 נדחה לחודש אפריל בשל מלחמת המפרץ. בשנת 1995 החליט ראש העיר דאז, רוני מילוא, לבטל את התחרות וזאת בעקבות תלונות של התושבים על ההפרעות לתנועה. מאותה שנה ועד שנת 2008, המרתון התקיים באופן לא סדיר ולא כלל ריצה מלאה, אלא רק חצאי מרתון וריצות של עשרה קילומטרים. המרתון המלא היחיד שהתקיים בשנים האלה בישראל היה מרתון טבריה סביב הכנרת. בשנת 2009 חודשה התחרות במתכונת חדשה במסגרת חגיגות המאה של העיר תל אביב, ובשנה הזאת גם נקבע שיא חדש למסיימי מרתון ישראלים – 938 מתחרים שחצו את קו הסיום. מאז ועד היום התקיים המרתון המסורתי באופן שנתי תוך שינויים קלים בהתאם לרוח התקופה. כך למשל ב-2013 הוא נדחה בעקבות מזג אוויר שרבי, ב-2014 הוא הוקדם ונערך במסלול חדש, ובתקופת משבר הקורונה הוא התקיים במתכונת שונה כדי למנוע הצטופפות של אנשים.

 

מתי מתקיים מרתון תל אביב 2024?

לאור המשכיות מלחמת חרבות ברזל נדחה מרתון תל-אביב 2024, עד שיעודכן אחרת. מעבר לתחרות המרתון המסורתית אפשר להשתתף במקצי חצי מרתון, מרוץ אופני יד, ריצת עשרה קילומטרים וריצת חמישה קילומטרים. נוסף לאלה, השנה מתקיים גם מרוץ מיני מרתון ייחודי לילדים. ההשתתפות בכל אחד מן המקצים היא בתשלום ואפשר להירשם ולשלם דרך האתר. התשלום כולל ערכת השתתפות, סידורי אבטחה, סיורי משטרה ורפואה, עמדות שתייה והזנה לאורך המסלול, במות מוסיקה, הפנינג, קבלת מדליה בסיום המרתון ועוד.

 

האם כולם יכולים להשתתף במרתון תל אביב?

באופן כללי המרוץ הוא פתוח לכולם להשתתפות חופשית, אך חשוב לשים לב כי ישנם גילאי סף להשתתפות. לריצת המרתון ולמקצה אופני היד, גיל ההשתתפות המינימלי הוא 18, לריצת חצי המרתון גיל הסף הוא 16, למרוץ 10 קילומטרים גיל הסף הוא 14 ולמרוץ 5 קילומטרים גיל ההשתתפות המינימלי הוא 13. חשוב לשים לב כי משתתפים מתחת לגיל 18 מחויבים באישור אפוטרופוס כדי להשתתף. ריצת המרתון עצמה היא אתגר קשה ורוב המתחרים הם מרתוניסטים ותיקים או מתחרי איש הברזל בעבר או בהווה. חשוב מאוד להתכונן לאירוע הזה כמו שצריך וממש עכשיו נרחיב בעניין הקריטי הזה.

 

מה צריך להביא בחשבון לפני שנרשמים למרתון תל אביב?

שניה לפני שאתם נרשמים ומתחילים להתרגש – חשוב להביא בחשבון שריצת מרתון היא לא דבר שעושים ״על הדרך״ וחשוב מאוד להתכונן לכך כראוי, בטח אם זו הפעם הראשונה שבה אתם משתתפים. תוכנית אימון למרתון כוללת שלבים רבים לרבות בדיקת כשירות, עבודה לפי סרגל מאמצים, התאמה של תזונה, חזרה על סוגים שונים של תרגילים וריצות (ריצות קצב, אימוני עליות, אימוני מהירות ועוד) וגם לא מעט עבודת הכנה מנטלית. מעבר לכך, חשוב בהחלט להשקיע ולהצטייד בביגוד איכותי, להחליט איזה שעון ספורט לקנות ולהצטייד בחטיפי אנרגיה ומוצרי חלבון. בגדול, יש להתכונן כמו שצריך ולקחת את ההכנה אל המרתון ברצינות.

 

האם מתקיימים עוד מרתונים בארץ?

בהחלט. ככל שחולפות השנים הפופולריות של תחרויות מרתון הולכת וגדלה ומדי שנה יש יותר ויותר תחרויות זמינות. אפשר למצוא ממש בקלות תחרויות מרתון בכל רחבי הארץ. בחודש פברואר יתקיים גם מרתון ים המלח ובחודש מרץ יתקיים מרתון ירושלים. מעבר לכך אפשר למצוא עוד הרבה תחרויות קצרות יותר, של חצאי מרתון ושל מסלולים קצרים יותר, ככה שלא חייבים להתחיל ישר באתגר הגדול ביותר. אם אתם מרגישים מוכנים להתחיל, אנו ממליצים בחום לבחור שעון איכותי מתוך מגוון של שעוני ספורט, שהוא בלי ספק אחד הפריטים החשובים ביותר לתחרויות מרתון ולאימוני ריצה וכושר באופן כללי.

 

לסיכום

מרתון תל אביב הוא אחד מאירועי הספורט הגדולים והמתוקשרים ביותר בישראל, וכזה המושך אליו אלפי רצים מהארץ ואפילו ממקומות אחרים בעולם. אם גם אתם מחפשים אתגר גדול ורוצים להשתתף באירוע ספורט גדול, מרתון תל אביב הוא בהחלט אופציה לא רעה. כדאי להירשם כבר עכשיו, לפני שנגמרים המקומות (מספר המשתתפים מוגבל). לאחר ההרשמה חשוב מאוד להתחיל לבנות תוכנית אימונים מסודרת ובעיקר להצטייד בכל הציוד שיעזור לצלוח את המשימה – צמידי כושר, ביגוד ספורט איכותי, נעליים מתאימות ובעצם כל דבר אחר שיעזור לכם. באתר רונלייט תמצאו עשרות גאדג׳טים מעולים לספורטאים במחירי יבואן רשמי ותוכלו לחסוך ובענק. שיהיה הרבה בהצלחה!

 

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר