ronlight
basket (0)

קבלו 10 סיבות שיגרמו לכם לענוד את שעון ה-GARMIN בזמן השינה

בין אם אתם מודעים לכך ובין אם לא, דברים רבים קורים בגוף שלכם בזמן שאתם ישנים. הקשרים בין תאי המוח מתארגנים מחדש, התאים עוברים תיקון, האנרגיה שלכם מתמלאת מחדש ומולקולות, כגון הורמונים וחלבונים, משתחררות לזרם הדם. כל זה קורה תוך כדי שאתם עוברים דרך מחזורים של שלבי שינה שונים.

אם כך הדבר, אז כדי לקבל את התמונה המקיפה ביותר של תפקוד הגוף שלכם, הגיוני שתרצו לעקוב אחר המדדים הפיזיולוגיים שלכם גם במהלך השינה. לכן חשוב שתענדו את השעון החכם של Garmin גם בזמן השינה. הדבר יאפשר לכם לא רק לנצל פונקציות שימושיות כמו ציון שינה או שעון מעורר מובנה, אלא גם תראו שיפור ברמות הדיוק של נתונים אחרים, הדורשים ניטור מסביב לשעון כדי לתת תמונה אמיתית של תפקוד הגוף שלכם.

בואו נעבור על חלק מהפונקציות של השעון החכם Garmin (המשתנות לפי דגם השעון) המושפעות משינה.

1. ציון שינה

טוב, כאן הכל די ברור. השעונים החכמים של Garmin הם טובים, אבל הם לא טובים ב"ניתוח איכות השינה שלכם מתוך המגירה בשידה". עליכם לענוד את השעון שלכם כדי שהוא יוכל לעשות את העבודה שלו. ואנו ממליצים לכם לשים לב להרגלי השינה שלכם לאורך זמן. שינה היא פונקציה חיונית הקשורה ישירות לבריאות גופנית ונפשית, ובאופן עקבי, חוסר שינה קשור ליתר לחץ דם, מחלות לב, שבץ מוחי, בריאות נפשית לקויה וסוכרת מסוג 2.
בדיקת
ציון השינה ב-Garmin שלכם בכל בוקר תספק לכם דירוג של איכות השינה במהלך הלילה מ-1 ועד 100 (פשוט ציון) על סמך שישה פרמטרים שונים, מה שיאפשר לכם לבצע התאמות,

למשל ללכת לישון מוקדם יותר או לצרוך פחות קפאין במהלך היום.

      

הייתם רוצים להשוות את עצמכם עם בני גילכם מבחינת סטטיסטיקת שינה? ערכנו ניתוח של איכות השינה של משתמשי Garmin – ובאופן לא מפתיע, שינה איכותית הובילה למדדים חיוביים אחרים.

2. ניטור אנרגיית Body Battery

הפונקציה, שהינה ייחודית לשעונים החכמים של Garmin - Body Battery או "סוללת גוף" - היא מבט בזמן אמת על משאבי האנרגיה האישיים שלכם. פונקציית ה-Body Battery, המחושבת ע"י נוסחה של Firstbeat Analytics, משקפת את רמות הפעילות הגופנית, הלחץ, המנוחה והשינה שלכם, וכיצד כל אחד מהם משפיע על רמות האנרגיה שלכם. ה-Body Battery תציג לכם בסולם מספרים בין 1 ל-100 בכל נקודת זמן נתונה, עד כמה אתם מוכנים להתמודד עם אתגר, או עד כמה אתם מוכנים לנוח. ומכיוון ששינה איכותית היא הזמן היקר ביותר של הגוף להתאוששות, תצטרכו לענוד את השעון כדי לעקוב אחר יעילות ההתאוששות הזאת עבור סוללת הגוף שלכם.

 

3. קצב הלב (דופק) במנוחה.

השעונים החכמים של Garmin מספקים נתוני ניטור לב לאורך כל היום באמצעות חיישן הפועל בטכנולוגיית הדופק של Garmin Elevate. זהו חיישן אופטי מובנה בגב המכשיר, המזהה את קצב הלב על ידי הברקת אור (LED) ירוק דרך העור, אשר משתקף על ידי התאים האדומים בכלי הדם של העור. ישנן סיבות חשובות ורבות לעקוב אחר קצב הלב, והכרת קצב הלב שלכם במנוחה (או RHR) היא אחת מהן.

 

קצב הלב במנוחה הוא מספר הפעמים שהלב שלכם פועם בדקה בזמן שהגוף נמצא במנוחה. מכשירי Garmin לבישים מודדים לרוב את ה-RHR במהלך השינה, בדרך כלל, זמן קצר לפני שאתם מתעוררים. עבור אדם מבוגר רגיל, ה-RHR יכול להשתנות בין 60 ל-100 פעימות לדקה, אם כי נתוני Garmin מראים שככל שהאדם פעיל יותר, כך ה-RHR שלו נוטה להיות נמוך יותר. RHR נמוך יותר משקף בדרך כלל כושר לב-ריאה גבוה, שינה איכותית ומתח נמוך - אך עליכם לענוד את השעון במהלך השינה כדי לקבל את הקריאה המדויקת ביותר. 

4. מצב השתנות קצב הלב (HRV)

HRV הוא מדד משמעותי נוסף, וכדי למדוד אותו משתמשת טכנולוגיית Garmin גם כאן בקצב הלב שלכם. אולי לא ידעתם, אבל הלב שלכם אינו פועם באופן זהה כל הזמן - זה לא מטרונום. ישנם פרקי זמן משתנים בין פעימה לפעימה, ולמרות שההבדלים הללו אינם דרמטיים בדרך כלל, הם מספקים מידע משמעותי על הגוף שלכם. שינויים אלה בזמן מווסתים על ידי מערכת העצבים שלכם, ולכן שינויים בסטטוס HRV יכולים לחשוף את טיב התגובה של הגוף שלכם ללחץ ולהרפיה. ניתוח תזוזות אלה מספק בסיס למעקב אחר מתח, ניטור "סוללת הגוף" ומעקב שינה, אך לכל ניתוח נדרש זמן. כדי שהשעון יספק לכם את מצב ה-HRV שלכם, תצטרכו לענוד אותו באופן קבוע גם בלילה במשך 3 שבועות לפחות. כך ייקבע מצב HRV בסיסי, ואפשר יהיה להשוות בינו לבין לילות שינה בעתיד. מכשירי Garmin לבישים מודדים את מצב ה-HRV במהלך השינה בלבד, כך שאם אתם לא ישנים עם השעון שלכם, לא תוכלו לנצל את היתרונות של פונקציה זו.  

5. רווית חמצן בדם (סטורציה)  Pulse Ox

שעונים חכמים תואמים של Garmin יכולים לפעול בתור פולס אוקסימטר או מד רווית החמצן, אשר מעריך את כמות החמצן בזרם הדם שלכם בכל רגע נתון, כאשר הדם זורם דרך מערכת הדם של הגוף שלכם. למרות ששעונים חכמים של Garmin אינם מיועדים למטרות רפואיות, תוכלו להפעיל את פונקציית Pulse Ox כדי למדוד את רווית החמצן בדם בזמן השינה ולקבל מושג עד כמה הלב, הריאות והדם שלכם פועלים יחד. אם תבחינו במשהו מוזר בקריאת ה-Pulse Ox שלכם, תוכלו להפנות את החששות הללו לאיש מקצוע בתחום הבריאות כדי לקבוע אם יש צורך בבדיקה נוספת. 

6. סטטוס אימונים 

פונקציית סטטוס אימונים של Garmin היא כלי המאפשר לספורטאים לראות באיזו יעילות הם מתאמנים. שעוני Garmin תואמים מנטרים נתונים יומיים רבים, כולל חישוב צריכת חמצן מרבית (VO2 max), מצב HRV וכמות האימונים, כדי לתת לכם תמונה מקיפה של הכושר האישי שלכם, ובנוסף לכך גם  המלצות ספציפיות שנועדו לעזור לכם להשיג את המטרות האישיות שלכם. תקבלו תצוגה של קטגוריית מצב אחת מתוך 10, הנעות בין שיא למתח - וככל שיהיו יותר נתונים, כך טוב יותר. עד כמה הגוף שלכם מגיב לכל המצבים - כולל שינה – זאת אינדיקציה חשובה לרמת הכושר הכוללת שלכם.

7. זמן התאוששות

פונקציית זמן ההתאוששות בשעונים חכמים תואמים של Garmin מספקת תובנות מותאמות אישית לגבי הזמן הדרוש לגוף שלכם להתאוששות מלאה לאחר העבודה שהוא ביצע במהלך פעילות. באופן טבעי, נתוני מעקב שינה הם שיקול חשוב כאן, מכיוון ששינה היא פרמטר חשוב במידת ההתאוששות של הגוף. שנת לילה גרועה במיוחד תגרום לכך שהמרווח המומלץ עד לאימון הקשה הבא שלכם יתארך, בעוד שכמה נמנומים איכותיים יכולים לעזור לכם לחזור למסלול מהר יותר.

8. הצעת אימון יומית 

פונקציית הצעת אימון יומית זמינה בשעונים חכמים נבחרים של Garmin ובמחשבי רכיבה על אופניים. הפונקציה נועדה לעזור לכם לשפר את רמת הכושר שלכם ולהשיג את עומס האימונים האופטימלי עבורכם על ידי בחירת אימון ריצה או רכיבה יומי שיספק את רמת האתגר הנכונה והמדויקת עבורכם. עד כמה האתגר הוא מאתגר מספיק נקבע על ידי התחשבות במספר גורמים, וביניהם עומס האימונים הנוכחי, מיקוד העומס, זמן התאוששות, פרופיל האימונים שבוצעו לאחרונה וכן - ניחשתם נכון - נתוני שינה. כי לפעמים שנת לילה טובה (או גרועה) עושה את ההבדל בין אתגר ראוי למשימה בלתי אפשרית.

9. מוכנות לאימונים

גם אם סטטוס האימונים שלכם התחיל לרדת, אין זה אומר שעליכם להתאמץ ב-110% כל הזמן. בעזרת שימוש בנתוני מעקב אחר השינה של הלילה הקודם ושל צורכי ההתאוששות מכל פעילות שביצעתם לאחרונה, כמו גם בנתוני עומס האימונים החריף, מצב ה-HRV, היסטוריית השינה והיסטוריית הלחץ, פונקציית המוכנות לאימונים שלGarmin  עושה בדיוק את מה שזה נשמע - היא אומרת לכם עד כמה הגוף שלכם מוכן לאימון קשה. הניסיון להגיע מעבר לקצה היכולת שלכם לפני שהגוף שלכם מוכן  לכך יכול להזיק לכם יותר ממה שהוא יכול להועיל, כך שלתמונה מקיפה של נתוני השינה שלכם יכולה להיות משמעות מכרעת בקביעה מדויקת של סוג האימון המתאים ביותר לצרכים שלכם.

10. סיבולת בזמן אמת (מדד הסטמינה)

תכונת הסיבולת בשעוני Garmin תואמים עוזרת לתאר את המסוגלות שלכם לביצועים טובים - או גרועים. ציון הסיבולת נמדד בסולם האחוזים בין 0 ל-100% והוא משקף את הזמן הצפוי שבמהלכו סביר שתוכלו להמשיך ברמת המאמץ הנוכחית שלכם. באופן טבעי, כאשר המשימה היא לעמוד בעייפות, השינה מצטרפת למשחק – במהלך הפעילות. כדי לחשב את הסיבולת שלכם בזמן אמת, השעון שלכם משקלל את המדדים הפיזיולוגיים שלכם, לרבות היסטוריית פעילות שביצעתם לאחרונה ולאורך זמן, ורמות כושר.

עם שעון חכם של Garmin, עולם של נתונים פיזיולוגיים נמצא בהישג ידכם - או ליתר דיוק, על פרק היד שלכם - כל עוד אתם עונדים אותו. בפעם הבאה שתישפכו למיטה, הקפידו להשאיר את השעון שלכם על היד כדי שהוא יוכל לעשות את עבודתו כמיטב יכולתו. אין לכם עדיין שעון חכם של Garmin? זה בסדר, לא נהיה שיפוטיים. תוכלו לתקן זאת כאן ולהתחיל ללמוד עוד על ההרגלים שלכם ועל ההשפעה שלהם על גופכם. כי ככל שתדעו יותר, כך תוכלו להתאמן טוב יותר. 

  

 

*חלק מהתכונות זמינות בדגמים ספציפיים בלבד

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר