ronlight
basket (0)

מה לאכול לפני ריצה? כל ההמלצות שיתנו לכם בוסט של אנרגיה באימון

מבין שלל סוגי האימונים היום, לא מעט אנשים אוהבים אימוני ריצה ומבינים את החשיבות שלהם: מדובר בספורט זמין, שיש לו פוטנציאל אדיר לשפר את הכושר הגופני ואת מראה הגוף. אחת השאלות הנפוצות בקרב מתאמנים רבים היא מה לאכול לפני הריצה. אין ספק שמדובר בעניין אישי בסופו של דבר, אבל יש כמה דגשים שחשוב להכיר. אז לפני שאתם נועלים נעלי ריצה ועונדים את שעוני הריצה – הנה כמה דברים שכדאי לדעת.

למה חשוב לאכול לפני ריצה?

חלק מעקרונות הברזל לאימוץ אורח חיים בריא הוא ביצוע כושר גופני ותזונה בריאה, וכמובן שילוב נכון של שניהם. לפני כל אימון כושר, כמו ריצה, וגם לאחריו, חשוב לאכול משום שהמזון מהווה למעשה את הדלק לגוף שלנו. אכילה מתאימה לפני האימון טוענת את הגוף באנרגיה, ובכך האימון יכול להיות אפקטיבי ויעיל יותר, ואוכל לאחר אימון חשוב כדי לסייע לגוף להשתקם.

כמה צריך לאכול לפני ריצה?

כמות האוכל לפני הריצה תלויה באופי הריצה ובמשך שלה. באופן כללי, לפני ריצות קצרות במאמץ קל עד בינוני, אין הכרח לאכול. אף שזה אפשרי – אין זה נדרש בדרך כלל. אם מדובר בריצה קצרה, למשל באורך של כשעה, אפשר לאכול משהו קל שעה לפני שמתחילים (ועל מה לאכול נדבר כבר). גם אם מדובר באימון ריצה ארוך ואינטנסיבי יותר, לא חייב לאכול ארוחה גדולה, אלא משהו קטן וקל שייתכן לכם בוסט של אנרגיה.

שימו לב שבמקרים מסוימים, אם אוכלים יותר מדי, עשויים לסבול מתחושת כבדות במהלך הריצה, מכאבים ואף מבחילה, ולכן כדאי לאכול אוכל במידה מדויקת, וכזה שלא יגרום לכם להרגיש לא טוב.

זה מה שתוכלו לאכול לפני ריצה

אז מה ניתן לאכול לפני ריצה? כאמור, חשוב להקפיד על מזון קל, כדי שלא תסבלו מתחושת כבדות ובכך היעילות של הריצה עשויה להיפגם. משום שמקור האנרגיה העיקרי בזמן פעילות גופנית הוא פחמימות, רצוי לאכול לפני הריצה פחמימות פשוטות, שהן פחמימות שלא עתירות בסיבים ועל כן יכולות להתעכל ולהיספג בקלות. דוגמאות לכך הן למשל שני תמרים, פרוסת לחם או צנים מרוחים בריבה, בננה, דגנים ללא סיבים עם חלב או יוגורט. לצד כל אחד מהמזונות האלה אפשר להוסיף גם כוס קפה שחור, שיכולה להיות יעילה לא פעם.

למשכימי קום – מה לאכול לפני ריצה בבוקר?

אם אתם אוהבים להתעורר מוקדם בבוקר ולפתוח את היום שלכם בריצה מרעננת ומשחררת, כדי לספק לגוף את האנרגיה הדרושה לו, ניתן לאכול בערב שלפני ארוחה טובה המכילה את אבות המזון, ובעיקר עשירה בפחמימות. גם בבוקר הריצה, ניתן לאכול משהו קליל, כמו למשל תמר או פרוסת לחם מרוחה בריבה. אין צורך להתעורר זמן רב לפני הריצה כדי לאכול, אלא אפשר לאכול גם עד כחצי שעה לפני האימון.

לסיכום

אין ספק שתזונה נכונה לפני אימונים ולאחריהם היא חשובה ביותר. שימו לב שבסופו של דבר היא תלויה במצב הבריאותי של המתאמן (כמו למשל סוכרת או קשיי עיכול), ולמטרותיו באימון (כגון במצב של גירעון קלורי וירידה במשקל). ועל כן, חשוב לפנות לתזונאי/ת כדי לדייק את הצרכים התזונתיים בהתאם לסוג האימון, כולל מה צריך לאכול, מתי וכמה, וכך, תוכלו להיות בטוחים שאתם מספקים לגוף שלכם את כל החומרים ההכרחיים. כמו כן, אל תשכחו להתייעץ עם מדריך בנוגע לתוכנית אימונים נכונה ואפקטיבית המותאמת במיוחד עבורכם. בהצלחה וריצה מהנה!

 

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר