ronlight
basket (0)

איך להוריד שומן בטני?

דמיינו שאתם עומדים מול המראה. הזרועות נראות חזקות והרגליים חטובות, אבל פתאום כשאתם מרימים ידיים החולצה חושפת את הבטן המסרבת לשתף פעולה ולהתאים את עצמה לגזרה. ככל הנראה רובכם מכירים את הסיטואציה ואולי אפילו יודעים שהנפיחות המבצבצת מכיוון הבטן נקראת שומן בטני, אבל מה זה בדיוק שומן בטני? והאם אפשר להיפרד ממנו בדרכים בריאות? במאמר זה נענה לכם על הכול.

 

מה זה בכלל שומן בטני?

השומן הבטני נקרא בשפה המקצועית שומן ויסרלי, ומקורו בקלוריות העודפות שאנחנו מכניסים לגוף. הקלוריות העודפות תלויות בשתי פעולות חשובות שאנחנו מבצעים מדי יום: אכילה ופעילות. כדי לשמור על משקל תקין אנחנו צריכים להכניס כמות מסוימת של קלוריות לגוף (כמובן בחלוקה פנימית נכונה לפי אבות המזון), ובמקביל לשרוף כמות מסוימת של קלוריות על ידי ביצוע של פעילות גופנית בעצימות מסוימת. ברגע שאנחנו אוכלים יותר מדי או שורפים פחות מדי, הגוף שלנו צובר שומן עודף המתחלק בין אזורים שונים בגוף. בתוך השומן העודף נמצא גם השומן הוויסרלי, המצטבר מסביב לאיברים הפנימיים באזור הבטן – וכך נוצרת הנפיחות המוכרת. חשוב להדגיש שלא כל נפיחות בבטן או עלייה בהיקפים באזור הבטן אפשר בהכרח לייחס לשומן בטני, ושאם אתם מקפידים על פעילות גופנית ותזונה בריאה ועדיין לא רואים שינויים – מומלץ לפנות לאיש מקצוע לאבחון פרטני.

 

כיצד מודדים שומן בטני?

את השומן הבטני בפרט ואת השומן בגוף בכלל אפשר למדוד בכמה דרכים עיקריות. הדרך הראשונה היא בעזרת סרט מדידה הקיים בכל בית, כאשר הטכניקה היא בפשטות להקיף בעזרתו את הבטן ולנהל מעקב אחרי התוצאות. הדרך הנוספת למדידת השומן בגוף ולמעקב אחריו היא להיעזר במשקל חכם או בשעון חכם. המשקל החכם ימדוד את המשקל שלכם, אבל גם הרבה יותר מזה – הוא גם יחשב לכם BMI, צפיפות עצמות ואחוז נוזלים, וכן את אחוזי השומן בגוף. במקביל למשקל החכם מוצעים בשוק שעוני ספורט לגברים לצד שעוני ספורט לנשים, והם יעזרו לכם לעקוב אחר רמת האנרגייה, גיל הכושר, רמת הסטרס ואיכות השינה שלכם, ויספקו לכם תצלום בריאות הכולל בין היתר נתונים על אחוזי השומן בגוף שלכם. אחד היתרונות הטובים ביותר בשימוש באפליקציות החכמות הוא היכולת שלהן להציג לכם מגמות, כך שאתם יכולים לדעת איפה אתם עומדים ביחס למדידות הקודמות ואם אתם בדרך הנכונה.

 

האם שומן בטני יכול להזיק לגוף?

העובדה שהשומן הבטני יכול להיראות לפעמים לעין הוא למעשה החלק הזניח. הבעיה בשומן הבטני מתחילה ברגע שנוצרות בעיות בריאותיות שונות, כמו למשל מחלות בכבד, וכן כאשר רמות הסוכר ורמות הכולסטרול בדם גבוהות מדי. השומן הבטני גם עלול להגביר את הסיכוי למחלות לב ולפגיעה בכלי הדם, כך שגם בלי קשר למראה החיצוני נעדיף להיפטר ממנו.

אילו פעולות יכולות לעזור לנו להוריד את השומן הבטני?

חשוב להבהיר שאין דרך להוריד באופן ספציפי רק את השומן הבטני ושהפתרון הוא להקפיד על אורח חיים בריא. לשם כך נצטרך להתרכז בביצוע פעילות גופנית ובאיזון תפריט התזונה שלנו:

פעילות גופנית: תרגילים מומלצים

  • אימוני אירובי: פעילות אירובית יכולה לעזור לכם לרדת במשקל בצורה בריאה, משום שהיא משפרת את זרימת הדם ומחזקת את הלב. צאו לריצה או לרכיבה על אופניים כשאתם שומעים מוזיקה אהובה ברקע, ואם זה קשה לכם מדי – גם הליכה היא התחלה טובה. לאנשים המעדיפים את אימוני הכושר שלהם במקומות סגורים אנחנו ממליצים על שימוש בטריינרים ביתיים, אולי אפילו תוך כדי צפייה בסדרה טובה. התחילו באימונים בעצימות נמוכה עד בינונית כדי לעזור לגוף להתרגל ולמנוע פציעות.
  • אימוני התנגדות: אימוני התנגדות נקראים גם אימוני כוח, והם חשובים לבניית שרירים ולשיפור הכושר הגופני. באימוני התנגדות אפשר להיעזר במשקולות, ברצועות התנגדות ובמשקל גוף. התחילו בהרמת משקולות קלות שלוש פעמים בשבוע למשך חצי שעה בכל פעם, והוסיפו בהדרגה עוד משקל. לחלופין אתם יכולים לצאת לפארק ספורט באזור מגוריכם ולהתאמן על תרגילי כוח בסיסיים, כמו עליות כוח, שכיבות סמיכה או מתח אוסטרלי. חשוב להקשיב לגוף שלכם ולהיזהר לא להעמיס עליו יותר מדי, ולשם כך תוכלו להיעזר ברצועות דופק העוקבות אחר הפעילות והמאמץ של הגוף שלכם.

 

האם כפיפות בטן יעזרו להוריד את השומן הבטני?

לא בדיוק. נהוג לחשוב שברגע שהצטבר שומן באזור הבטן, הדרך היעילה ביותר להוריד אותו היא לבצע מספר חזרות מוגבר של כפיפות בטן או של תרגילי בטן אחרים עד שהוא פשוט ייעלם, אבל זה לא עובד ככה. ברגע שאתם מבצעים פעילות גופנית אתם שורפים את השומן שיש לכם בכל הגוף ולא רק את השומן המתרכז באזור השריר שאותו אתם מפעילים. מעבר לכך, ביצוע מספר חזרות מוגבר מדי של תרגיל אחד עלול להוביל לפציעות. מכאן שהפעילות הגופנית היא כן חשובה מאוד, אבל גם אותה צריך לבצע בדרך הנכונה.

תפריט תזונה נכון

תפריט נכון הוא קודם כל תפריט בריא המשלב את כל אבות המזון במינון הנכון. אנחנו ממליצים להתחיל לנהל מעקב אחרי הארוחות שלכם כדי להבין אם החולשה שלכם היא חיבה למתוקים, בשר שומני או בכלל צריכת אלכוהול מוגזמת. ברגע שתנהלו מעקב ותתחילו לפתח מודעות למה שאתם אוכלים, תוכלו לשנות את ההרגלים הקיימים, כשהמטרה לרוב תהיה להפחית את צריכת הקלוריות היומית.

הפחתת משקאות מתוקים

במשקאות מתוקים יש כמות גבוהה מאוד של סוכרים, והם תורמים לעלייה במשקל ולהצטברות של שומן בטני. אתם לא חייבים להפסיק לשתות אותם לחלוטין, אבל כן מומלץ מאוד להפחית את המינון ולעבור לשתות יותר מים במקומם.

איך להוריד שומן בטני

דרכים אלטרנטיביות להיפטר משומן בטני

קיימות דרכים נוספות להסרת השומן הבטני, כמו קיצור קיבה ושאיבת שומן. נציין שמדובר בהליכים כירורגיים המחייבים בדיקה ואבחנה של רופאים מוסמכים ושרק בחלק מהמקרים אלה יהיו הפתרונות הרלוונטיים.

 

לסיכום

שומן בטני הוא תופעה שהרבה מאוד אנשים חווים, אבל היא בהחלט מנוצחת. אחרי שלמדתם איך להוריד שומן בטני מגיע החלק הקשה באמת – יישום הטכניקות. זכרו שלצד כל אלה חשוב להקפיד על שינה מספקת ועל שיטות שונות להורדת לחץ, ושאם אתם מרגישים שהתהליך קשה לכם מדי או שאתם לא יודעים איפה להתחיל, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע שיעזרו לכם לעשות את הצעד הראשון. בהצלחה!

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר