ronlight
basket (0)

איך לשמור על המשקל?

לעיתים, למשקל עודף עשויות להיות השפעות שליליות על הגוף שלנו. הוא יכול להשפיע לרעה על רמות האנרגייה ועל יכולת התנועה של הגוף, והוא גם מגדיל את הסיכון להתפתחות מחלות כרוניות כמו מחלות לב, סוכרת וסרטן. הגעה למשקל בריא ושמירה עליו תלויות בשילוב של כמה גורמים כגון תזונה מאוזנת, פעילות גופנית סדירה והימנעות מהרגלים לא בריאים. במאמר זה נדבר על הגורמים המרכזיים התורמים לשמירה על משקל תקין. הישארו איתנו ותקבלו את הטיפים שכל אחד ואחת יכולים לבצע ביום יום כדי להגיע למשקל גוף בריא ולשמור עליו יציב ומאוזן.

 

לגזור ולשמור: 9 טיפים לאיך לשמור על המשקל

נתחיל במה שחשוב – הינה תשעת הטיפים שלנו שיעזרו לכם לשמור על המשקל:

  • לשלב חלבון בארוחות העיקריות – חלבון הוא רכיב חיוני בתזונה, העוזר ליצור תחושת שובע ממושכת ותומך בבניית השרירים. אם נעניק לגוף שלנו כמות חלבון מספקת נעזור לבנות את רקמות השריר שלנו וגם נסייע לפעילות חילוף חומרים גובהה ותקינה, מה שמסייע לשמור על משקל תקין.
  • לעקוב אחר המשקל – מעקב קבוע אחר המשקל באמצעות משקל חכם Garmin ומדדית ההיקפים אחת לחודש, יכולים לעזור לכם לזהות שינויים קטנים אך קריטיים ולהתאים את תוכנית החיטוב והשמירה שלכם על המשקל להמשך הדרך.
  • לאכול מזונות שורפי שומן – אולי תתפלאו לשמוע, אבל קיימים מזונות הידועים ביכולתם להגביר את חילוף החומרים ולעזור בשריפת שומן. בהם נמצאים האשכוליות, הפסיפלורה ומיני ירקות ירוקים. חשוב לשלב כמה שיותר מהם בתפריט שלכם.
  • לבצע פעילות גופנית – פעילות גופנית קבועה היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא וחיטוב הגוף, לשמירה על משקל יציב ותקין ובעיקר לשמירה על הבריאות הפיזית וגם הנפשית שלנו.
  • לישון כמו שצריך ומספיק – מחסור בשינה עלול לגרום לשינויים הורמונליים, המעודדים תיאבון מוגבר ועלייה במשקל. לכן הקפידו על שעות שינה מספיקות ועל תנאי שינה אופטימליים.
  • להקיף את עצמכם בסביבה תומכת – תמיכה מהסביבה הקרובה יכולה לעזור מאוד להצלחה בשמירה על משקל תקין, על אכילה בריאה ועל התמדה בספורט.
  • לאכול הרבה ירקות – לירקות יש נפח רב והם מלאים בסיבים תזונתיים משביעים, וזאת לצד ערך קלורי נמוך מאוד והמון ויטמינים ומינרליים החיוניים לגוף.
  • להיות עקביים בתוכניות שלכם – עקביות היא המפתח להצלחה. בין שהתוכנית שלכם היא להיצמד לתפריט דיאטה שיתאים לכל אחד, לפעילויות ספורט שאתם אוהבים או כל עניין אחר – חשוב להיות עקביים כדי לשמור על המשקל לאורך זמן.
  • להיות מוכנים לכל מכשול – חשוב להיות מוכנים למכשולים, ולא להיכנע לפיתויים כמו חטיפים או לדילוג על אימונים. עם זאת, תוכלו לקבוע יום בשבוע שבו אתם מרשים לעצמכם לאכול ארוחת שחיתות אחת שתעזור לעמוד בפיתויים במהלך השבוע.

 

מדוע רובנו עולים במשקל לאחר דיאטה?

החלק המאתגר ביותר בדיאטה הוא לא רק לשמור על התזונה ועל שגרת אימונים, אלא לשמור על המשקל התקין לאחר הירידה במשקל. רוב האנשים שירדו במשקל יעלו בחזרה את רובו או את כולו בתוך 1–5 שנים. יש כמה סיבות מרכזיות מאחורי תופעה זו: ראשית, קשה מאוד לשמור על שינויים תזונתיים קיצוניים והגבלות לאורך זמן. הפחתה גדולה במספר הקלוריות או בקבוצות מזון שלמות, כמו פחמימות, עשויה לעבוד באופן זמני, אבל מובילה לחשקים עזים ולאכילת יתר בסופו של דבר. נוסף על כך, ירידה דרסטית במשקל עלולה לגרום לקצב חילוף החומרים להאט כדי לשמר אנרגייה, מה שהופך השמנה מחדש לקלה יותר עם החזרה לתפריט אכילה רגיל. לבסוף, אלו היורדים במשקל במהירות על ידי דיאטה בלבד מאבדים רקמות שריר יחד עם השומן, וכאשר כמות השרירים בגוף פוחתת הגוף מתקשה יותר להיפטר מהשומן. שמירה על ירידה במשקל מחייבת התאמות לסגנון חיים כמו הפחתת קלוריות מתונה, פעילות גופנית רציפה, צריכה מספקת של חלבון והימנעות מתנודות חדות במשקל. מבלי לסגל הרגלים חדשים התומכים במשקל יציב ובריא, הנטייה הטבעית של הגוף היא לחזור למשקל הנוח שלו.

איך לשמור על המשקל

איך לשמור על המשקל ועדיין לאכול הרבה?

אין ספק שאפשר להרגיש תסכול מלהסתכל על חברים או בני משפחה רזים שאוכלים כל דבר ללא הגבלה ולא מעלים אפילו קילוגרם אחד. אבל אין מה לעשות, יש אנשים שזה פשוט עובד להם מכל מיני סיבות. בדרך כלל הסיבה היא קצב חילוף חומרים מואץ. אנשים מסוימים בורכו במטבוליזם בקצב מהיר מהממוצע, מה שמאפשר להם לצרוך הרבה אוכל מבלי להעלות במשקל. כמו כן, ספורט, קצב אכילה, עקביות באכילה לעומת זלילה חסרת תקנה, מסת שריר גבוהה, חיידקי מערכת עיכול מסוימים ואפילו משך שינה ממוצע יכולים להשפיע על כמות המזון שאדם יכול לאכול מבלי להשמין. למרות זאת, שילוב והגברה הדרגתית של פעילות גופנית אירובית ואנאירובית כמו הרמת משקולות, הליכות או ריצות (עם רצועות דופק כדי לבדוק שאתם בטווח הפעילות של שריפת שומן יעילה) יכולה לבנות שריר השורף קלוריות נוספות. בשימוש בשעוני ספורט לנשים או שעוני ספורט לגברים אפשר לבצע מעקב יעיל על ההוצאה הקלורית שלנו ועל היעילות של האימונים, שיעזרו לכם לשמור על משקל תקין. כדי לאכול הרבה ולא להעלות במשקל חשוב לבחור מזונות בריאים, עשירים בחלבון ובסיבים המספקים רכיבים תזונתיים ערכיים ותחושת שובע לאורך זמן. כדאי גם לדאוג לאכול ארוחות רבות (וקטנות) לאורך זמן מבלי צומות ארוכים כדי לאפשר לגוף לשמור על קצב חילוף חומרים גבוה.

 

לשמור על המשקל לאורך זמן

שמירה על משקל תקין לאורך זמן דורשת אימוץ של הרגלי חיים התורמים להישאר במשקל תקין לאורך זמן. ראשית, תזונה עשירה בירקות אשר אינה כוללת מזון מעובד מבטיחה לענות על הצרכים התזונתיים של הגוף תוך כדי שמירה על תחושת שובע ממושכת. כמו כן, פעילות גופנית עקבית מעניקה אנרגייה ושורפת קלוריות על ידי בניית שרירים ואיזון הורמונים המסדירים תיאבון. עם זאת, עליכם ללמוד לקבל תנודות משקל הדרגתיות כדי לשמור על משקל תקין בהצלחה לכל החיים, ולהיות סלחניים כלפי עצמכם.

 

לסיכום

שמירה על משקל בריא היא משימה לא פשוטה הדורשת שינוי ואימוץ של הרגלי חיים בריאים ושינויים תזונתיים, בתוספת של פעילות גופנית רציפה. שמירה על דיאטה או שגרת פעילות גופנית לא תעניק לכם משקל גוף תקין לכל החיים, אך שינויים באורח החיים יכול להשפיע עליכם רבות. קיימת חשיבות רבה בבניית תפריט המכיל מזונות עשירים ברכיבים תזונתיים ובפעילות גופנית קבועה בשמירה על משקל גוף תקין, אך חשוב מאוד לזכור גם שזה טבעי שהמשקל ישתנה מעט, ואחרי כל עלייה יכולה להופיע גם ירידה.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר