ronlight
basket (0)

איך לשרוף שומן? כך תעשו זאת נכון

שריפת שומן

בשנים האחרונות העולם הופך ליותר ויותר מושפע מתהליכים המקדמים בריאות, במרדף אחרי איכות החיים הטובה ביותר והמראה המדויק. חלק מהמרדף הזה כולל גם שריפת שומנים עודפים בגוף כדי להפוך לבריאים יותר וחטובים יותר. השומן הוא רכיב חיוני לגופנו, ועם זאת לעיתים גופנו צובר יותר מדי ממנו, בעיקר באזור הבטן, הגב, הישבן, הירכיים והזרועות. אין פתרונות מהירים וקלים לשריפת שומן, אך לא מדובר בדבר בלתי אפשרי. במאמר זה נרחיב על תהליך שריפת שומנים מהגוף, נספר כיצד עליכם להתחיל ואילו טיפים עליכם ליישם כדי להצליח במטלה החשובה הזאת. כמו כן, נרחיב על התזונה המתאימה ביותר ומאיזו תזונה כדאי להימנע כדי להצליח לשרוף שומן עיקש. מוכנים? בואו נתחיל.

 

מה זה "שריפת שומנים"?

שריפת שומן מתייחסת לתהליך המטבולי שבו הגוף משתמש בתאי השומן המאוחסנים ברקמות שונות כמקור אנרגיה. שריפת שומנים נחשבת לתגובה פיזיולוגית טבעית המתרחשת בגוף במהלך פעילות גופנית וגם במהלך מנוחה. תהליך שריפת השומנים הוא הליך שבו נוצר פירוק של חומצות שומן ברקמות השומן השונות ותוצרי הפירוק של ההליך יוצרים אנרגיה לגוף, פחמן דו חמצני ומים. האנרגיה המופקת בהליך זה היא אנרגיית חום, אשר הגוף שלנו ממיר לאנרגיית תנועה המפעילה את השרירים בגוף – לכן שם התהליך הוא "שריפת שומנים". בעוד רוב האנשים מנסים לבצע שריפת שומן דווקא לצורך ירידה במשקל, לתהליך שריפת השומן יש יתרונות רבים נוספים המשפיעים על מעבר לאסתטיקה. חלק מיתרונות אלו הם שיפור בריאות כלי הדם, רמות אנרגיה גבוהות יותר וכמו כן רגישות מוגברת לאינסולין.

 

איך מתחילים את תהליך השריפה בגופנו?

כדי להפוך את תהליך שריפת השומן ליעיל ולאפקטיבי, עליכם לבצע כמה שינויים ולשלב באורח החיים שלכם תרגילים ממוקדים שיעזרו לכם לבצע שריפת שומן מבלי ליצור נזקים משניים. אם שאלתם את עצמכם לדוגמה איך מתחילים לרוץ, בתהליך שריפת השומן תוכלו לגלות זאת, משום שעליכם לשלב אימונים אירוביים כגון ריצות, רכיבה על אופניים ועוד. אימונים אירוביים מגבירים את הדופק של הלב ומגדילים את נפח הריאות שלנו. כדי לבצע את הפעילויות הללו הגוף דורש שימוש במקורות אנרגיה, בהם מאגרי השומן בגוף. לכן, ביצוע פעולות ספורט אירוביות קבועות יכולות לגרום להתנעה של תהליך שריפת השומן בגוף מה שיוביל לתהליך הדרגתי אך לתוצאות יציבות.

 

טיפים שתוכלו לבצע כדי לשרוף שומן

 

אימוני אירובי(סיבולת לב ריאה)

 

אז כמו שציינו קודם לכן, הדרך הטובה ביותר לשרוף שומן היא לעסוק בספורט ולדאוג כי ביצוע פעילויות הכושר השונות יהיה רציף, קבוע ולא חד פעמי. לכן, חלק מהדרכים להיכנס לכושר ולשרוף שומן הן שילוב של אימונים אירוביים שיאתגרו את מערכת כלי הדם והלב שלכם. פעילות אירובית כמו ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים והליכה מגבירות את סיבולת לב הריאה שלנו ומגבירות את צריכת החמצן של הגוף, מה שתורם להליכי פירוק השומן בגוף.

 

שמירה על תפריט מופחת קלוריות

שמירה על אכילה מאוזנת ועל תפריט מופחת קלוריות, יגרום למצב שלפיו הגוף יהיה חייב להשתמש במאגרי השומן של הגוף ליצירת אנרגיה. זאת משום שאכילת תפריט מופחת קלוריות תגרום לגירעון קלורי, מצב שבו הגוף שורף הרבה יותר קלוריות מסכום הקלוריות שהוא מכניס.

 

הפחיתו והגבילו את צריכת האלכוהול

משקאות אלכוהול רבים הם מקור לקלוריות ריקות, משמע אין להן שום ערך תזונתי התורם לבריאות הגוף או לאנרגיה. לכן, כדאי מאוד להימנע משתיית משקאות אלכוהוליים כדי לעזור לגוף לשרוף שומן.

 

הימנעו מאכילת פחמימות לקראת אימון

השתדלו להימנע מאכילת פחמימות לפני אימוני הספורט שלכם כדי שיהיה לגוף שלכם קל יותר להגביר את הליך חמצון השומן בגוף במהלך האימון. אז מה לאכול לפני הריצה? אפשר לשלב פירות ואגוזים שייתנו לכם מקור טוב לאנרגיה.

 

תאכלו מאכלים מלאים בסיבים תזונתיים

בחרו במאכלים עשירים בסיבים תזונתיים בתפריט שלכם ועשירים ברכיבים תזונתיים כמו חלבונים ושומנים בריאים כמו ירקות ופירות ודגנים מלאים. זאת מכיוון שסיבים תזונתיים מסייעים לתהליכי העיכול בגוף, מגבירים את תחושת השובע ומסייעים בשמירה על רמות תקינות של סוכר בדם.

 

שתו מים

שתיית מים מרובה תורמת ומשפרת את הליכי חילוף החומרים בגוף, מה שמסייע גם להליכי גיוס השומן בגוף לייצור אנרגיה.

 

הוסיפו חלבונים לארוחות שלכם

חשוב לוודא כי אנחנו משלבים מספיק חלבון בארוחות שלנו כדי לשמור על מסת שריר גבוהה במהלך תהליך הירידה במשקל ושריפת השומנים. מסת שריר גדולה יותר תעודד שריפת שומנים מהירה וגבוהה יותר ותוכלו לראות את התוצאות על משקל גרמין המודד גם אחוזי שומן.

 

לכו לישון מוקדם יותר

העדיפו את שגרת השינה שלכם, והשתדלו לשמור על שינה איכותית כדי לאפשר איזון הורמונלי ותקין בגופכם אשר יסייע בהליכי שריפת השומן.

 

 

שאלות נפוצות

 

איך אפשר להאיץ את שריפת השומן?

אפשר להאיץ את שריפת השומן באמצעות שילוב של פעילויות ספורט אירוביות ואנאירוביות כמו אימוני HIIT או אימוני כוח. באימונים אלו הדגש הוא על אינטרוולים קצרים של פעילות עצימה ואינטנסיבית ומרווחי מנוחה קצרים. תוכלו לבצע אימונים אלו בקלות ולמדוד את הזמנים שלכם באמצעות שימוש בטריינרים, וכמו כן בשעוני ספורט או צמידי כושר אשר ימדדו את הזמנים שלכם בעת ביצוע תרגילים מסוימים ואת המדדים שלכם, כמו את הדופק ואת שריפת הקלוריות.

 

האם צום תורם לשריפת השומן?

צומות "לסירוגין" יכולים לעזור בהאצת שריפת השומן. זאת משום שהגדרת זמנים מסוימים שבהם הגוף לא צורך אנרגיה ממזון יכולים לגרום לגוף להשתמש דווקא במאגרי השומן בגוף לצורך אנרגיה.

 

מה ההבדל בין שריפת קלוריות לשריפת שומן?

אף על פי שיש ביניהם קשר רב, מדובר בשני הליכים שונים לגמרי. שריפת שומנים היא תהליך שבו מתמקדים ברקמות השומן בלבד לצורך שחרור אנרגיה לגוף, בעוד שריפת קלוריות היא תהליך המנצל את אנרגיית הגוף הנמצאת בשומן, חלבון והפחמימות בגוף.

 

מהו הדופק המיטבי לשריפת שומן בצורה הכי יעילה?

הדופק המיטבי לשריפת שומנים בגוף הוא לרוב עומד בטווח של 60 עד 70 אחוז מהדופק המקסימלי של כל אדם. כאשר הדופק מגיע לרמות אלו, גוף האדם נמצא בתהליך שריפת שומנים למקור אנרגיה.

 

לסיכום

המסע לשריפת השומן הוא מסע ארוך המחייב בחירות דיאטטיות חדשות, פעילויות ספורט והתאמות של סגנון אורח החיים שלכם למטרה החדשה. שילוב של פעילות אירובית, שמירה על גירעון קלורי והעדפה של מזונות עשירים ברכיבים תזונתיים כמו דגנים מלאים, חלבונים ושומנים בריאים הם חלק מהותי מתהליך שריפת שומנים יעיל.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר