ronlight
basket (0)

אימוני כושר לילדים

לשמור על כושר ולעשות פעילות ספורט הם חשובים בכל גיל, לשמירה על הבריאות ועל גוף חזק. שמירה על כושר חשובה גם לילדים משום שהיא תורמת רבות להתפתחות, לשיפור הביטחון העצמי ולשיפור יכולות קונטיביות. בעידן שרובנו יושבים רוב היום, עלינו לדאוג להנחיל לילדינו תרבות של פעילות גופנית ועשייה כדי לשמור על בריאותם ולמנוע התנוונות. לשם כך, יש להתאים אימוני כושר ופעילויות ספורט מתחומים שונים דווקא לילדים, ויש דרכים שונות לעשות זאת. במאמר זה נרחיב על הדרכים השונות להתאים אימוני כושר לילדים שלכם, על היתרונות הרבים שיש להתעמלות בגילאים צעירים וכמובן גם על כוחה של הדוגמה האישית.

 

איך אימון הכושר לילדים יכול לתרום לחייהם?

להתעמלות ולפעילות ספורטיבית יש מגוון יתרונות המשפיעים על חייהם של ילדים לטווח הארוך, ובראשם טיפוח שגרת בריאות אשר בונה את היסוד לחיים ממלאים ומהנים.

העלאת הביטחון העצמי

השתתפות בפעילויות ספורט שונות מגיל צעיר יכולה לתרום רבות לפיתוח הביטחון העצמי של ילדים ולהעלאה שלו. שילוב של פעילות ספורט באופן רציף בשגרה השבועית של כל ילד, יכולה להראות לו שעבודה קשה אכן תביא לתוצאות. צפיה בתהליך הדרגתי ובשיפור של היכולות שלהם בעצמם, תעניק לילדים תחושה של הישגיות אשר תתפרס גם לתחומים נוספים בחייהם.

מניעת מצב של השמנת יתר

השמנה בקרב ילדים היא גורם סיכון ודאגה בקרב מדינות רבות בעולם המערבי, בעקבות שינוי אורח החיים בשנים האחרונות אשר הופך את חיינו לישבניים בהדרגה. שמירה על כושר תורמת לחיזוק הגוף וגם לשמירה על משקל תקין. הגוף שורף קלוריות במהלך פעילות גופנית, ומשתמש במאגרי השומן ליצירת אנרגייה.

שיפור היכולות הקוגניטיביות והקורדינציה

פעילות פיזית ידועה בתור אחד הגורמים הטובים ביותר לשיפור פעילות קוגניטיבית וקורדינציה אצל ילדים. פעילות גופנית סדירה ושגרתית מגרה פעילות מוחית ולכן היא משפרת את יכולות הריכוז של הילדים, וכמו כן מעצימה את היכולת שלהם להשתמש בזיכרון. נוסף לכך, פעילויות ספורט אשר דורשות קורדינציה, כמו ספורט קבוצתי או ריקוד לדוגמה, יכולות לתרום להתפתחות הכישורים המוטוריים של הילדים יחד עם הראייה והתפיסה המרחבית שלהם.

פיתוח הרגל של אורח חיים בריא

ילדים העוסקים בפעילות גופנית ושומרים על כושר מגיל צעיר ידועים בתור מבוגרים אשר יאמצו בקלות יחסית הרגלים בריאים יותר במהלך חייהם הבוגרים. זאת מאחר שילדים שיעסקו בפעילות גופנית מילדות יפתחו הערכה לביצוע פעילות גופנית ויפתחו הבנה בנוגע לחשיבות הרבה שיש לשמירה על תזונה מאוזנת. אלו הם הרגלים אשר יכולים להוביל להפחתת הסיכונים להתפתחות מחלות כרוניות בחייהם הבוגרים.

 

איך נעזור לילדים שלנו להתחיל אימוני כושר?

אימן כושר לילדים

עידוד ילדים לעסוק בפעילות גופנית באופן קבוע יכול להיות מעט מאתגר, אך מאוד מתגמל לילדים וגם להורים. לכן, על ההורים להיות הממריצים ולהפוך את פעילות הספורט למהנה וחיונית. דרך אחת לעשות זאת היא על ידי שימוש בשעון חכם לילדים כמו צמיד פעילות לילדים או לדוגמה בשעון Garmin Ninja. שימוש במוצרים אלו יכול להראות לילדים את ההתקדמות ההדרגתית שלהם ואת ההשתפרות שלהם מפעם לפעם מה שיעודד אותם להמשיך. זאת מאחר שניטור המדדים האישיים של הילדים יכול לעורר את המודעות שלהם לשמירה בריאותם לאורך זמן ולרצון לשפר אותם.

 

למה חשוב לשים לב אליהם באימוני כושר לילדים ולנוער?

הבטחה כי אימוני הכושר שנבצע לילדים שלנו אכן יהיו בטוחים ויעילים, היא אספקט חשוב מאוד בביצוע פעילות גופנית לילדים. כדי להפוך את אימוני הכושר של ילדינו למהנים ולבטוחים עלינו לתכנן אותם מעט ולוודא שאם אנחנו מבצעים אימון ריצה לדוגמה, עלינו לבצע גם חימום לפני ריצה. החימום לפני כל אימון כושר שנבצע לילדים שלנו יעזור לנו למנוע פציעות ספורט אצל הילדים, ויתרום לשיפור הביצועים שלהם.

 

תרגילי כושר מומלצים לאימון

הפיכת פעילות גופנית למהנה יותר יכולה להתבצע גם על ידי הפיכת הפעילות לידידותית כמו הקמת מכון בסלון. פעילות ספורט יכולה להתבצע גם מהספה שלנו בסלון, על ידי ביצוע תרגילים שונים שעובדים על קבוצות שרירים גדולות ושונות בגוף. נוכל לעשות זאת על ידי הפעלה של הדרכות שונות במסך הטלוויזיה ופריסת מזרונים על הרצפה. חשוב מאוד לוודא שהתרגילים ואימון הכושר יתאימו לגיל של הילדים, ויהיו אפשריים לביצוע מבחינתם אך שגם לא יהיו משעממים מדי. תוכלו להפוך את האימון לסוג של משחק, ולהשתמש גם באביזרים נלווים כמו כדור או דלגית כדי להוסיף עניין ותחכום אשר יפתח גם את המיומנויות הקוגניטיביות של ילדיכם.

 

דוגמה אישית יכולה לעזור בהעלאת מוטיבציה לילדים

דוגמה אישית יכולה להיות גורם מוטיבציה חזק מאוד לילדיכם. לכן, עליכם לנסות להצטרף לילדיכם ולהראות להם סיפור של הצלחה אישית, ואת התועלת שאתם מפיקים מביצוע אימון כושר מסוים. בצורה זו, תוכלו להנחיל לילדכם את הידע בנוגע לחשיבות פעילות ספורטיבית והביצוע שלה כחלק בלתי נדלה מאורח החיים שלכם ושלהם. לעיתים רבות ילדים יתקשו לבצע פעילות ספורטיבית משום שהיא כרוכה באתגרים ויכולה להיות קשה לביצוע, ולכן תוכלו לשמש דוגמה אישית בביצוע תרגיל או פעילות במנח שיתאים לרמת הפעילות שלהם וידגים להם את הבסיס לטכניקה שעליהם לבצע בתרגיל מסוים.

 

מה עדיף לילדים שלנו – אימון כושר אישי או קבוצתי?

הבחירה בין אימון כושר אישי או אימון קבוצתי לילדים תלויה במגוון גורמים, הכוללים בעיקר את ההעדפות האישיות שלהם, המטרות ואת הגיל שלהם. גם לאימון האישי וגם לאימון הקבוצתי יתרונות רבים, ונוכל להתאים את סוג האימון לפי הילד, האופי שלו והעדפות האישיות שלו. אימונים קבוצתיים תמיד יערבו פעילות תחרותית, יחזקו קשרים חברתיים, ויעמיקו את המוטיבציה של הילד להמשיך להתאמן.

 

לסיכום

אימוני כושר הם בגדר פעילות חובה למבוגרים וגם לילדים בכל טווח הגילאים. שמירה על פעילות גופנית בשגרה יכולה לתרום רבות להתפתחותם הפיזית והמנטלית של ילדים ולהעניק להם יתרונות רבים כמו חיזוק קשרים חברתיים, מניעה של השמנה ושיפור יכולות מוטוריות וקוגניטיביות שונות אשר יתרמו רבות לחייהם לטווח הארוך. לכן עלינו לעודד את ילדינו לביצוע פעילות גופנית על כל סוגיה כל עוד הם נהנים ממנה.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר