ronlight
basket (0)

איך לחטב את הגוף בצורה אופטימלית?

חיטוב הגוף הוא תהליך של עלייה במסת השריר והפחתה במסת השומן. אלו משחקים תפקיד חשוב, וכנראה את התפקיד היחיד בהשגת המטרה הנשגבת של הגוף החטוב והבריא שיכול להיות לנו. עלייה במסת השריר תגרום לגוף שלנו להיראות חזק ומפוסל, ואילו הירידה במסת השומן תעזור לנו להפחית שומן עודף כדי לשפר את הבריאות הכללית שלנו. במאמר הזה נסביר כיצד עובד חיטוב, נדבר על הצעדים החשובים בדרך להשגת מטרה זו, על הדרך שבה אפשר למדוד את מסת השומן שלנו וכמובן על הדרכים האפקטיביות ביותר שיעזרו לנו לחטב את הגוף שלנו כדי שנראה מדהים, נהנה מהגוף שלנו וכמובן נישאר בריאים וחזקים.

מהו חיטוב?

חיטוב הגוף הוא הליך שבו נגייס את כל המאמצים, גם מבחינת התזונה היומית וגם מבחינת שגרת האימונים שלנו כדי לבנות מסת שריר נקייה. מסת שריר נקייה תעצב את הגוף שלנו בצורה הנכונה והמתאימה ביותר למבנה גופנו ותגרום לו להיראות "מוגדר". חיטוב אינו מתמקד רק בבניית נפח שרירים וגודל, אלא גם בהגברת הגדרת השרירים על ידי שגרת אימונים נכונה שלרוב משלבת אימוני כוח העובדים על קבוצות שרירים גדולות וקטנות בגוף שלנו, יחד ולחוד. יחד עם תהליך של הפחתת שומן גוף עודף, החיטוב הוא תהליך שייצור לנו מראה גוף רזה ויציב יותר.

מה ההבדל בין חיטוב השריר למסת השריר?

בעוד חיטוב השריר ומסת השריר הם שני מושגים הקשורים זה לזה, לעיתים המשמעות שלהם משתנה בהתאם למטרה הפיזית שאליה אנו מעוניינים להגיע באמצעות תפריט התזונה שלנו והאימונים שלנו. בתהליך של העלאת מסת שריר, אנחנו לרוב נתמקד דווקא בבניית השרירים ובגדילתם. בצורה זו אנחנו ניצור נפח רב יותר בשרירים שלנו וכמו כן נעבוד יותר על הכוח שלנו. חיטוב לעומת זאת, יעבוד על מסת שריר נקייה אשר לרוב כבר קיימת בגופנו, כדי ליצור תווי גוף מוגדרים ומעוצבים יותר ולא בהכרח גדולים או חזקים יותר, לכן העבודה תהיה שונה.

מה הוא השלב הקריטי ביותר לחיטוב הגוף?

השלב הקריטי ביותר בתהליך החיטוב הוא גירעון קלורי. המושג הזה, שיכול לבלבל רבים מאיתנו, הוא אחד העקרונות החשובים ביותר לירידה במשקל, וכמו כן לחיטוב הגוף ולהשגת התוצאה של גוף חטוב, מעוצב ובריא. יצירת גירעון קלורי נעשית באמצעות שמירה על תפריט תזונה נכון ומוגדר בכל יום ובעזרת שגרת אימונים אשר תשרוף מספיק קלוריות, יותר מהקלוריות שאכלנו בסך הכול בכל היום. כאשר אנחנו שורפים יותר קלוריות מאשר אנחנו אוכלים, הגוף מתחיל להשתמש במאגרי האנרגיה שהצטברו בשומן הגוף שלנו, וכך נוצרת ירידה אפקטיבית והדרגתית במשקל.

חיטוב הגוף

המלצות לדרך האפקטיבית ביותר לחיטוב הגוף

פעילות אירובית

שילוב של פעילות אירובית קבועה בסדר היום שלנו כמו ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה או הליכה –יכולה לתרום לנו בהליך הירידה במשקל, בזירוז תהליך שריפת השומנים שלנו ובשיפור בריאות הלב וכלי הדם שלנו. אלו רק חלק מהדרכים להיכנס לכושר והכי כיף שגם אפשר לעשות זאת מהבית בשימוש טריינרים לבית שיעזרו בחיטוב. אז אל תנסו להשתמש בזמן שאין לכם כתירוץ, תוכלו לפדל על האופניים גם מול הטלוויזיה בסלון.

תכנון הצריכה התזונתית

זוכרים מה שאמרנו על יצירת גירעון קלורי? כדי לשמור עליו, תצטרכו ליצור תפריט תזונה מאוזן ומדויק וגם לספור קלוריות. כך תוכלו לדעת מה לאכול לפני הריצה או אחריה. גם שימוש במשקל גרמין יכול לעזור לכם לעקוב אחרי הביצועים שלכם ולוודא כי התפריט שלכם עובד בשבילכם.

שינה טובה ומבוקרת

שינה טובה ומבוקרת חשובה מאוד לכל אדם, ובטח לאלו מאיתנו שמתאמנים. בזמן השינה, הגוף שלנו יכול להשתקם והשרירים שלנו יכולים להתפתח בצורה הנכונה לאחר שעבדנו עליהם קשה בחדר הכושר. מה גם שבזמן השינה הגוף משחרר הורמונים חשובים שיעזרו לנו להפחית במסת השומן ולהגביר את המטבוליזם.

הפחתת משקאות אלכוהוליים

אלכוהול מכיל כמויות גבוהות של קלוריות, ולכן הוא יכול לפגוע בהליך הירידה במסת השומן. הפחתת משקאות אלכוהולים יכולה לתמוך בהליך הירידה במשקל והחיטוב שלכם, ולכן חשוב להימנע לתקופה מסוימת.

צרו סביבה המעודדת אימונים ואוכל בריא

הישארו סביב אנשים בעלי מטרה דומה לשלכם, כך לא תתפתו לאכול מעבר למה שמאפשר תפריט התזונה שלכם ולא תוותרו על אימונים חשובים.

התמידו באימונים ובארוחות

עקביות היא המפתח לירידה במשקל ולחיטוב. תוכלו להתרשם מטיפים שימושיים למעקב אחרי הבריאות שלכם עם שעוני GARMIN .באמצעות שימוש בשעוני ספורט או בצמידי כושר תנטרו את הנתונים שלכם ותישארו מחויבים לתהליך שלכם לטווח ארוך יותר.

הכי חשוב ליהנות מהדרך

שמרו על אופטימיות ועל חיוביות, ודעו כי אף על פי שקשה והתהליך לוקח זמן – הוא ישתלם לכם מאוד. אין דבר חשוב יותר מהבריאות שלכם, והנראות של הגוף משקפת את המאמצים הקשים.

איך בודקים אחוזי שומן בגוף?

את אחוזי השומן בגוף אפשר לבדוק בכמה דרכים, וחשוב לעשות זאת בעיקר כאשר אנחנו מנסים לרדת במשקל ולהתחטב כדי להיות במעקב אחר ההתקדמות שלנו. אפשר לעשות זאת באמצעות שימוש במשקל ייעודי הבודק את אחוזי השומן שלנו או באמצעות שקלול של נתונים, כמו המשקל שלנו וההיקפים של הגוף שלנו. מאמן כושר, דיאטן או רופא יכולים לעזור לכם לבצע זאת נכונה.

סיבות אפשריות לכך שתהליך הח​יטוב שלכם לא עובד

יכולות להיות סיבות רבות שבגללן תהליך החיטוב שלכם לא עובד. רוב הסיבות נוגעות לאיזון הנכון בין התזונה, אימוני הכוח, האימונים האירוביים והמנוחה שלכם. אימונים רבים מדי בלי מנוחה וכמו כן אימונים מעטים מדי המשלבים ימי מנוחה רבים ביניהם, יקשו על יצירת הגירעון הקלורי ועל החיטוב. חשוב גם לוודא כי האימונים שאתם מבצעים הם גם אירוביים וגם אימוני כוח כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

לסיכום

באמצעות השילוב הנכון של תהליך חיטוב בעזרת שגרת אימונים, המשלבת אימונים אירוביים ואימוני כוח, ותפריט תזונה נכון וטוב נוכל ליצור גירעון קלורי, לרדת במסת השומן שלנו וליצור מסת שריר נקייה, לגוף חטוב ובריא יותר.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר